2014. 02. 08.

Téri orientáció

Kislányommal a fejlesztéseken többször gyakoroltak ebben a témában az elmúlt időben.
Nem is értettem miért kell  ennyit  foglalkozni vele , miért nem lépnek már tovább?
-Tedd a macit az asztal elé!
-Tedd a macit az asztal mögé!
-Tedd a szék alá!
-Tedd ... 
Ennek a fontosságáról egy másik blogon olvashattok, Link a poszt alján található.

 Oviban bal és jobb oldal volt a téma. Kiszínezték különböző színűekre az arcokat. 
Így, hogy van egy-egy jellegzetessége pl.sárga szemüveg, vörös haj könnyebb a párosítás. 
SNI gyerekeknek ez nagy segítség.
 Én első lépésben külön választottam a bal oldali képeket és félretettem.
Ezután a jobb oldaliakat felsorakoztattam és a bal oldali arcból mindig csak egyet tettem a gyerek elé. Ez így elég jól ment.
 Utána összekevertem és ekkor is mindig elé tettem egy arcot pl. most egy jobb oldalit és annak kellett megkeresnie a párját.
A szemüvegesek párosításánál tévesztett, a sárga szemüvegest a feketével párosította.
Azt hogy szemüveges, figyelembe vette, de a szín nem stimmelt.
-Nézd nem illik hozzá! 
 Segítségképpen felhívtam a figyelmét hogy nézd sárga a szemüvege, barna a haja.
Ahol csak a hajra kellett figyelni az könnyebben ment.
1. arcokat megrajzolni, de itt találtok hozzá segítséget:
    https://picasaweb.google.com/108220014467274768286/123ManiaLosNumerosDel1Al10#5388315755557704210
2. -kiszínezni
3. -szétvágni
4. -laminálni, ez a lépés ki is hagyható, de így tartósabb!


                                             Kezdődhet a játék:)






Öltöztetéseknél is rendszeresen gyakoroljuk a bal és jobb oldal fogalmát.
-Dugd bele a bal lábadat. -Add a jobbat!
Szúrópróba szerűen néha megkérdezem miután felöltöztettem:
-Melyik (pl.)a bal kezed?  Szinte mindig stimmel.:), helyesen válaszol a kérdéseimre.



Jobb vagy bal? – tájékozódás térben és síkban
http://gyereketeto.hu/elsosokkel/jobb-vagy-bal-tajekozodas-terben-es-sikban/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése