2013. 09. 16.

Fogyatékos emberek világnapja


Az ENSZ december 3-át a Fogyatékos Emberek Világnapjává nyilvánította 1992-ben, hogy felhívja a figyelmet a baleset, betegség, katasztrófa következtében fogyatékossá váltak problémáira.
A világnap elődje az 1981-1992 között minden év szeptember 18-án tartott Rokkantak Napja volt.http://hu.wikipedia.org/wiki/Fogyat%C3%A9kos_Emberek_Vil%C3%A1gnapja



- A közoktatási törvény több mint öt éve írja elő kötelező feladatként azt, hogy sérült emberek együtt tanulhassanak az egészséges társaikkal. Nagyon jó törvényünk van, Európa konform és nagyon rossz a végrehajtás gyakorlata. Rendkívül megnehezíti a helyzetet maga az épített környezet, tehát az épületek rendszere és ezen kívül még a fogyatékos emberek együtt-tanulásához még jó néhány egyéb dologra is szükség lenne, ami szinte teljesen megoldatlan. Ilyen például a személyi segítés. Egy egészséges, vagy nem fogyatékos kisgyerek általában egész kicsi kortól kezdve önállóan tud öltözködni, az étkezését az iskolában megoldja, a WC-használatot se jelent a számára problémát. Fogyatékos kisgyereknek nagyon gyakran ehhez is segítségre van szüksége, bár a törvény előírja, hogy ezt a fenntartónak biztosítani kell, elenyésző azoknak az iskoláknak a száma, ahol ezt valójában biztosítani is tudják.

Az iskolák nagyon gyakran magántanulói státusra beszélik rá a szülőt, ami azt jelenti, hogy heti néhány órában foglalkoznak csak a gyerekkel, ami jelentős elmaradásokat okoz a tanulásban is, de az egész közösségi életet megakadályozza, hiszen ha egy gyerek otthon van a szülővel és időnként egy tanár meglátogatja, akkor ez szocializációs problémát jelent, elszakad a való élettől és nyilván a képzésében is jelentős hátrány következik be.

-... a területeinken működő egyesületeink figyelik a helyzetet és azt látják, hogy az iskoláknak kevesebb, mint tíz százaléka alkalmas arra, hogy az integrált képzés feltételeit megvalósítsa. (részlet a cikkből)

/Ezt a cikket ajánlom, de nem minden esetben értek egyet a honlap tartalmával./
http://www.vitalitas.hu/?ctype=5&did=11567&cid=1324

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése